639935148_preview_loading

نحوه مقابله با هیروهای Tanky و خسارت درصدی

ایده ی داشتن Tank در خط دفاعی جلو بسیار طرفدار دارد و در چندین ماه اخیر مدام اتفاق افتاده. در صحنه ی حرفه ای خیلی منطفی است و در گیم های Rank هم جواب می دهد.

ساختن آیتم های دفاعی و اجازه دادن برای اینکه روی شما Initiate شود ( یا اینکه Fight با شما شروع شود ) استراتژی ای هست که کار آمده و احتمالا تا Patch بعدی تغییر نخواهد کرد.

تعداد هیروهایی هم وجود دارند که شناختی که لیاقتش را دارند را در Meta حال حاضر، بدست نمی آورند.

ما در مورد هیروهایی صحبت می کنم که بصورت درصدی Damage وارد می کنند و در برابر Tank ها خیلی قوی هستند.

  • Death Prophet
    این هیرو در گیم های Rank زیاد محبوب نیست ولی لول ۳ این هیرو به همراه Aghanim برای لول ۶، خیلی Damage وارد می کند. یک شارژ لول ۳ می تواند %۳۳ از HP دشمن را بکشد و نسبت به کسی که در مقابلش هستید، حداقل ۵۰۰ تا Heal/Damage وجود دارد و در ذهنتان باشد که Magic Resistance در نظر گرفته شده.
    این هیرو نیازمند که سری هیروهای خاص است تا از توانایی هایش نهایت استفاده برده شود، ولی حتما دلیلی وجود دارد که این هیرو %۵۴ از بازی هایش را در رنک Divine می برد. یک Kit عالی، توانایی نگه داشتن Lane، وارد کردن Damage درصدی و امکان انجام دادن Outplay های قوی این هیرو را یکی از نامزد های ” Tank-Counter ” می کند.
  • Doom
    پیشنهاد بازی کردن با Doom در Patch حال حاضر ایده ی عالی ای نیست زیرا مقدار Winrate این هیرو در حال حاضر زیر مقدار عادی است ولی این هیرو روش هایی برای مقابله با Tank ها دارد. لول ۳ ( Infernal Blade ) یک لول عالی برای لاین است و در Late Game مقدار Damage خوبی وارد می کند ولی توسط Melee بودن این لول و Tank نبودن Doom ضعیف شده.
    بر خلاف گرفتن ۴ تا Strength در هر لول، Doom به هیچ عنوان بدون آیتم نمی تواند Tank باشد یا اینکه سریع باشد برای فرار. با کمتر از یک Agility در هر لول، مقدار Armor بسیار پایین است و یک هدف ساده برای Physical Damage است.
    به عنوان یک هیرو Offlane که اولویت با Farm کردن برای آیتم را دارد، می تواند آیتم های Tank بخرد ولی امکان انجام بازی خوب وقتی که Doom در Cooldown است کم می شود. لول هایی که Cooldown کمی داشته باشد ندارد و نمی تواند کسی را دنبال کند. هرچند که به عنوان Support بعد از Mid-Game می تواند قوی باشد و در مقابل Character های Tanky حال حاضر Meta مانند Sand King – Abaddon – Axe و Centaur Warrrunner عالی عمل می کند.
  • Enigma
    درخشش حقیقی این هیرو در رنک های Divine به بالا معلوم می شود که Winrate آن این هفته تقریبا %۵۸ بوده. لول ۳ این هیرو به سختی ضد هیرو های Tank هست و Black Hole که شناخته شده هست. نوع Damage این لول Pure و از BKB رد می شود. برای اینکه بتوان از لول ها بخوبی استفاده کرد، نیاز دارید که با Team هماهنگی داشته باشید به همراه یک شناخت کامل از هیرو و موقعیت های هیرو.
    در نظر داشته باشید که Enigma ای که به عنوان Support بازی می کند نیاز به زمان در Jungle دارد که بتواند به موقع ایتم + لول بدست آورد ولی Enigma ای که در Offlane است کارش ساده تر است. موقعی وارد Fight شوید که تیم حریف تمامی لول های فرار و CC خودشان را استفاده کرده باشند.
  • Lifestealer
    بر خلاف هیروهایی دیگر، Lifestealer در رنک های بالا خیلی بد است و نیاز دارد که مدت زمان بیشتر به هدفش نزدیک باشد تا بتواند Damage بهتری وارد کند. %۳٫۷۵ کم شدن HP در حالت Theory عالی هست ولی با در نظر گرفتن اینکه با Armor کم می شود، نیاز به یک هیرو ای است که به بی هیچ دلیل HP زیاد داشته و Armor کم داشته باشد.
    خوش بختانه این هیرو خوب عمل می کند، مخصوصا به دلیل داشتن لول ۱ چون در این Meta ای که Keeper Of The Light خیلی PIck می شود، این هیرو خودی نشان می دهد.
  • Necrophos
    داشتن تقریبا %۵۳ Winrate در بالاترین Rank و افزایش تدرجی محبوبیت، Necrophos در شرایط خوبی است. لول ۲ این هیرو (Heartstopper Aura) واقعا خیلی خیلی عذاب آور است.
    ترکیب لول ۲ با Magic Damage Amplification (افزایش قدرت جادویی) هیروی Necrophos را تبدیل به یک هیولا در برابر Tank می کند. لول ۶ یک لول ضدتانک یا Anti-Tank است که کمک می کند زمان هدر نرود و %۳۵ باقی مانده از HP هیرو Tank سریع از بین رود.
  • Phoenix
    ماندن بر روی یک هیرو با لول Sun Ray، هیروی Phoenix را تبدیل به یک هیرو ناشناخته در برابر Tank ها می کند. اگر در بازی ای خیلی روی Phoenix تمرکز می شود، برای جلوگیری از لول ۶ است به جای اینکه از لول Sun Ray ترسی باشد. ولی لول Sun Ray می تواند کل تیم مقابل را از بین ببرد و کاری کند که Tank هم فرار کند. اگر که تیمتان نیاز به لول ۶ شما ندارد، Sun Ray می تواند بازی را تغییر دهد. در نظر گرفتن شرایط بازی کار Phoenix است زیرا مواقعی نجات یک هم تیمی اهمیت دارد ولی در مواقع دیگر آتش زدن تیم مقابل بیشتر حال می دهد.
  • Shadow Demon
    این هیرو نیاز به معرفی ندارد. از بین بردن %۳۵ از HP و بیشتر از آن برای Tank ها. یک دلیلی است که در صحنه های حرفه ای Soul Catcher اول Max می شود، هرچند که این کارآمد در بازی های رنک نیست.
    سو استفاده از این موقعیت و همکاری با تیمتان می تواند کشتن را خیلی سریعتر کند. در بازی ها، شما نیاز به یک Set-Up دارید که دشمن Break شود یا اینکه Dispel تا مقدار Damage کامل شود.
  • Underlord
    این هیرو بیشتر از %۵۰ از بازی هایش را در همه ی Bracket ها می برد ولی هنوز محبوب نیست.
    ممکن دلیل اینکار کمبود CC خوب به همراه سخت بودن زدن ضربه با استفاده از لول ها و Ultimate ای که مشکل ساز باشد که از محبوبیت این هیرو در بازی ها Rank می کاهد ولی بنظر می آید که اگر از Meta ای که Tank بودن را با وسیله ای که میتواند Tank را نابود کند را ترکیب کنید، نتیجه ی نهایی Underlord می شود.
    لول ۱ این هیرو چند کاره است، کمک می کند که Push دهد، Farm کند و در Team-Fight ضربه بزند و لول ۲ با اینکه ساده است، در شرایط خاص واقعا ترسناک می شود.
    برای Underlord، هر گیمی می تواند یک شانس برای درخشش باشد زیرا لازم نیست که تیم حریف Carry های زیادی داشته یا اینکه Tank داشته باشد زیرا در هر دو حالت، گزینه هایی که در میز برای شما است، کافی هستند.
    Aghanim برای لول ۳ این هیرو در شرایط Ultra Late-Game عالی است چون تا آن موقع Damage قوی است.
  • Undying
    از دست دادن %۹ از HP در هز ثانیه چیزی نیست که هر کسی بتواند برای مدت زمان زیادی در آن دوام بیاورد، برای همین کاری که میتوان کرد این است که تمامی لول هایتان را بر روی یک Character ای که خیلی Tank ای هست خالی کنید.
    تنها مشکل این لول مقدار Range است که در حد ۳۷۵ تا Unit است.
    ولی وقتی که لول ۳ را دارید و با لول ۲ چند تا هم تیمی را Heal کردید، کار شما به اتمام رسیده و میتوانید بمیرید که با Talent لول ۲۰ کمی غیر ممکن است.
  • Witch Doctor
    با اینکه لول ۳ درصدی Damage نمی زند ولی در یک بازی خاض کاملا ضد Tank هست. کارایی آن با Heal + HP REG کاهش پیدا می کند ولی همینکه نمی توان آنرا Dispel کرد، خودش آنرا تبدیل به یک لول عالی در بیشتر بازی ها می کند.
    همچنین یکی از معدود لول هایی است که با لول Soul Catcher هیروی Shadow Fiend کار میکند.
    از آنجایی که این لول مقدار HP حاضر را با زمانی که لول Cast شده است را چک می کند، می تواند مقدار Damage یک لول درصدی را افزایش دهد.
    به همین علت در بیشتر بازی ها با Soul Vessel خوب کار می کند.
  • Zeus
    شاه Damage در همه بازی ها که حتی Tank ترین هیروها در مقابل آن آب می شوند. اگر اطلاعات یک بازی را باز کنید، میبینید که بیشتر Damage هیرو از لول ۳ می آید تا لول های دیگرش.
    این هیرو باید بیشتر بر روی هدف های با HP کمتر تمرکز کند تا بتواند سریع آنها را از بین برده قبل اینکه کاری بکنند.
    Damage در یک Team-Fight هیچ معنایی ندارد اگر که نتواند کسی را از ببرد زیرا در بیشتر مواقع یک هیرو با %۱۰ HP به همان مقداری می تواند Damage/Heal برساند که یک هیرو با %۱۰۰ HP می تواند.
    با درنظر گرفتن اینکه تیم شما مقدار کافی Damage دارد که در هر زمانی از گیم همه را از بین ببرد، Zeus را به یک Pck خاص تبدیل می کند.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *